Відділ освіти Новоукраїнської районної державної адміністрації

Районний методичний кабінет

Районна психологічна служба

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ УЧИТЕЛЯМ

У СПІЛКУВАННІ З ДІТЬМИ

З ВИРАЖЕНИМИ РОЗУМОВИМИ УСКЛАДНЕННЯМИ

Агресивність. У спілкуванні з агресивними дітьми треба виявляти чималу стриманість, терпіння. Агресивні діти повинні переконатися, що їх люблять, що дорослий є їхнім спільником у вирішенні проблем. Треба спробувати спрямувати активність агресивної дитини в конструктивне русло.

- пам’ятайте, що заборона й підвищення голосу – найнеефективніші способи подолання агресивності;

- дайте можливість вихлюпнути свою агресію, спрямувати її на інші об’єкти; дозвольте їй побити подушку, розірвати папір…

- показуйте дитині особистий приклад конструктивної поведінки: не допускайте вибухів гніву та лихослів’я ;

- важливо, щоб дитина повсякчас почувала, що ви її любите, що вона потрібна і важлива для вас;

- намагайтеся попередити конфлікт, звертайте увагу на недоброзичливі погляди, бурмотіння собі під ніс;

- в разі конфлікту обговоріть з дитиною його причини, визначте , які неправильні дії дитини призвели до конфлікту та спробуйте знайти способи виходу з нього.

Імпульсивність. Спілкуючись з імпульсивною дитиною, відзначайте кожну успішну спробу стриматися. Хваліть за виявлене (нехай мінімально) терпіння, висловлюйте надію на те, що дитина зможе не поспішати, а буде міркувати перш ніж діяти.

Гіперактивність. Дорослим необхідно знати, що вчинки гіперактивної дитини не є навмисними і без допомоги та підтримки дорослих така дитина не може справитися з існуючими в неї труднощами, тому необхідно:

- по можливості ігнорувати зухвалі вчинки дитини і схвалювати її гарну поведінку;

- роботу з гіперактивною дитиною слід будувати індивідуально, основну увагу необхідно приділяти чіткій організації діяльності;

- під час уроків обмежувати до мінімуму відволікаючі фактори (місце за партою – у центрі класу, навпроти дошки);

- надавати дитині можливість швидко звертатися по допомогу до вчителя за потребою;

- навчальні заняття будувати за чітко розпланованим звичайним розпорядком;

- на певний відрізок часу давати тільки одне завдання;

- велике завдання дозувати на частини;

- протягом дня передбачати можливості для рухової розрядки;

- у відносинах з дитиною дотримуйтесь позитивної мотивації, хваліть її у кожному випадку, коли вона цього заслужила;

- уникайте повторень слів «ні» та «не можна»;

- говоріть стримано, спокійно і м’яко;

- оберігайте дитину від стомлення, оскільки воно призводить до зниження самоконтролю та наростання гіперактивності (під час ігор обмежуйте дитину одним партнером, уникайте неспокійних, гучних приятелів).

Рекомендована література:

1. Єременко І. Г. Готовність розумово відсталих дітей до навчання в

допоміжній школі / Нижник Л., Сагірова О. – Київ : Радянська школа, 1981.

2. Єременко І. Г. Основи спеціальної дидактики / Єременко І. Г. – Київ

: Радянська школа, 1975.

3. Заняття психолога з малятами. Психолог. Бібліотека. – Київ :

Шкільний світ, 2005.

4. Корекційно-розвивальні заняття для молодших школярів, які мають

порушення психофізичного розвитку // Психолог. – №14. – 2005.

6. Коробко С. Робота психолога з молодшими школярами / Коробко С.,

Корбко О. – Київ : Літера ЛТД, 2006.

7. Я хочу, я можу, я буду добре вчитись. Психолог. Бібліотека. – Київ :

2011р.

Кiлькiсть переглядiв: 369

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.